Værd at vide

På siden her er samlet en række informationer, som fortæller om Koncertrejsens praksis og værdier.
Finder du ikke svar på det du søger, er du velkommen til at kontakte os på mail eller på telefon: +45  5030 8500

Rejs klimavenligt og bæredygtigt

Det er en naturlig del af Koncertrejsens grundværdier at understøtte FN’s 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling. Alle rejser er tilrettelagt ud fra et ønske om at udvise en ansvarlig og bæredygtig adfærd.

Læs mere om FN’s 17 Verdensmål HER

FN's 2. verdensmål Stop Sult Stop sult
Koncertrejsen vil understøtte bæredygtig fødevareproduktion ved at søge forpligtende samarbejder med leverandører, som leverer økologiske madvarer, som er bæredygtigt produceret i lokalområdet.
FN's 12. verdensmål for bæredygtig udvikling, ansvarligt forbtug og produktion Ansvarligt forbrug og produktion
Koncertrejsen vil understøtte bæredygtigt forbrug og produktionsformer.
ved f. eks. ikke at anvende engangsservice eller plastic på rejserne. Der vil være affaldssortering på rejserne, ligesom det tilstræbes udelukkende at benytte genanvendelige materialer og at madspild så vidt muligt undgås.
FN's 13 verdensmål for bæredygtig udvikling, Klima indsats Klimaindsats
CO2 udledningen fra transportsektoren er en af de store årsager til klodens problemer med drivhuseffekt.
Koncertrejsens ture foregår i moderne, klimavenlige busser, der repræsenterer en af de mest klimavenlige transportformer for grupper.
FN's 17. verdensmål for bæredygtig udvikling, Partnerskaber for handling Partnerskaber for handling
Koncertrejsen arbejder aktivt med partnerskaber og netværk, som deler viden, erfaring og ekspertise. Koncertrejsen ønsker at medvirke til at koordinere og styrke samarbejdet om opfyldelsen af Verdensmålene.

Koncertrejsen
x

Adresse:          Olesbjerg 6  –  DK-8600 Skanderborg
Telefon:           +45 5030 8500
Mail:                  mail@koncertrejsen.com

Hjemmeside    www.koncertrejsen.dk

Medlem af Rejsegarantifonden
Medlemsnummer:  2903

Nordea Bank – Virksomhedskonto
Reg.: 2562 Konto: 6286 643 580

IBAN:                   DK7820006286643580
Swiftadresse:   NDEADKKK

CVR                     29885915

P-nummer:      1023364383

Koncertrejsen tilbyder en loyalitetsrabat til alle gæster fra og med 2. rejse.

Som loyalitetsgæst vil du:

  • komme forrest i køen ved bestilling eller reservation af rejser
  • opnå en loyalitetsrabat på alle Koncertrejsens arrangementer
  • være tilmeldt Koncertrejsens nyhedsbrev

Gennem Koncertrejsens nyhedsbreve, vil du blive orienteret om de nyeste rejsetilbud direkte i din ind boks

“Vi havde en dejlig tur med godt selskab , dejlig mad  og en helt forrygende fin opsætning af Rhinguldet . Kan man ønske sig meget mere ? Det skulle da lige være flere ture med  Koncertrejsen . Vi bliver i hvert fald ved.  Og til Jer, som endnu ikke har prøvet. GØR DET !!!”
Hanne Mikkelsen og Poul Barchmann, Holstebro .

“En uforglemmelig oplevelse: Benjamin Brittens War Requiem i Elbphilharmonien. Koncerten var på suverænt højt niveau, og busrejse, hotel, samvær og fri tid – alt var omsorgsfuldt og perfekt tilrettelagt.”
Ingrid Meier Jensen, Silkeborg

” Fantastisk koncertoplevelse, fin indkvartering og god mad!  Meget vel tilrettelagt – alt det lovede holdt.”
Vibeke Bigum Kristensen, Herning

“Udover første klasses pladser til første klasses musikoplevelser får man en ud al forventning veltilrettelagt busrejse.
Det fremragende værtsskab under hele turen ledsages af højt kompetente gæster, der sørger for at deltagerne får det optimale ud af forestillingen.”
Hanne Vestergaard

” Tak for en dejlig tur til Kiel med Svanesøen – den eneste bekymring, jeg har for fremtidige koncertture, er, om du kan skaffe lige så gode rejsefæller som på denne tur.”
Sven Skærbæk, Silkeborg.

“Flagermusen i Operaen på Holmen var virkelig en fastastisk oplevelse. Alt var perfekt tilrettelagt og fungerede efter konceptet. Jeg følte mig virkelig velkommen.   PS. Jeg kommer snart igen”.
Gørsemi Skautrup, Ulstrup

“Koncerten med Brittens War Requiem i Elbphilharmonien var et pragtværk i fabelagtig udførelse. Alt foregik i en behagelig atmosfære i samspil med det seriøse indhold og med smidig, fleksibel tilrettelæggelse med plads til individuel tid.”
Anne Brit Emborg, Silkeborg

Det er min passion at give dig mere, end du vidste du kunne få.

Vi holder os løbende ajour med internationale produktioner i opera- ballet- og koncerthuse og udvælger omhyggeligt de tilbud, som vi finder mest spændende at tilbyde Koncertrejsens gæster.
Det gør vi ud fra et indgående kendskab til det klassiske orkester-, opera- og balletrepertoire og de orkestre, ensembler, dirigenter, solister og kompagnier, som præsenteres ved de enkelte koncerter og musidramatiske forestillinger.

Samtidig inviterer Koncertrejsen på alle ture en passioneret kunstner med relation til den koncert eller forestilling, som vil føre dig ind i værket, krydret med sine egne oplevelser fra sit liv som sanger, danser, dirigent, instruktør.

Koncertrejsernes grundpakke sikrer dig:

  • Koncerter og forestillinger på internationalt niveau
  • Møde med en passioneret kunstner – hver gang
  • Bedste publikumspladser i teatre og koncertsale
  • Fuld transportløsning i 4-stjernede luksusbusser
  • Overnatning på 4-stjernet hotel
  • Peter Bæk fra Koncertrejsen som vært og rejseleder på hele turen

Teater- og Koncerthuse

Det kongelige Teater
Staatsoper Hamburg
Staatsoper Unter den Linden, Berlin
DR Koncerthuset
Elbphilharmonien

Mediehuse

Herning Folkeblad
Skive Folkeblad
Midtjyllands Avis
TV MidtVest Plus

Foreninger

Ældresagen
Kunstforeningen Galleri NB
Viborg Musikforening
FOF Sønderjylland
FOF Køge Bugt

Busselskaber

Herfølge Turistfart
Holstebro Turistbusser

Koncertrejsens komfortable busser gør rejsen i sig selv til en oplevelse
X

Busturen er en væsentlig del af koncert- og rejseoplevelsen, og det er afgørende, at den forløber trygt og komfortabelt.

Koncertrejsen samarbejder med Skave Turistfart  –  et velrenommeret selskab, som anvender erfarne chauffører, der med en smittende entusiasme og stort lokalkendskab til de større europæiske storbyer er garanter for en god og sikker rejseoplevelse.

Opsamling


Koncertrejsen tilbyder opsamling primært fra Jylland og Fyn

Opsamlingsstederne er valgt således, at de er lette at komme til for vore gæster og med gode muligheder for parkering. Dette sikrer en effektiv opsamling og kort rejsetid. Der vil kunne opstå busskifte i forbindelse med opsamlinger og tilslutning til hoveruten. Direkte bus til rejsemålet – intet busskifte efter en evt. opsamling.

Ændringer i rejseplanen

I tilfælde hvor der er få gæster fra et bestemt opsamlingssted eller på en bestemt opsamlingsrute, forbeholder Koncertrejsen sig retten til at ændre opsamlingsstedet mod refundering af togbilletter på standardklasse.
Ved ændringer i planen for opsamlinger, vil nye afrejseoplysninger tilgå gæsterne senest 1 uge før afrejsen.

Om busserne

Alle busrejser med Koncertrejsen gennemføres i moderne langturs luksusbusser af 4-stjernet standard og med god komfort. Der er flystole, læselys, klimaanlæg, ventilation og sikkerhedsseler på alle pladser.

  • Aircondition
  • Gratis kaffe i bussen undervejs
  • Mulighed for tilkøb af drikkevarer
  • Komfortable sæder med god benplads, fodstøtte og armlæn
  • Peter Bæk som vært og rejseleder på alle rejserne
  • Rygning er ikke tilladt i busserne.

Yderligere information

Pauser undervejs
Vore chauffører opfylder altid alle gældende krav og retningslinjer til køre- og hviletider. Der holdes typisk en mindre pause hver 3-4 time. Pauserne i forbindelse med måltiderne vil være længere.

Bagage
Hver gæst kan medtage 1 kuffert (max 20 kg) og 1 stk. håndtaske. Vi anbefaler, at al bagage er forsynet med navn og adresse.

Gratis kaffe i bussen – og salg af øvrige drikkevarer
Koncertrejsen byder på kaffen – herudover tilbydes et mindre udvalg af varme drikke, øl, sodavand og andre drikkevarer til salg. Der må gerne medbringes egne drikkevarer i begrænset omfang. Det er tilladt at nyde medbragte madpakker i bussen.

Almindelige betingelser for pakkerejser

Almindelige betingelser for pakkerejser

Betingelserne regulerer aftaleforholdet mellem rejsearrangøren Koncertrejsen og kunden, som køber en pakkerejse. Aftalen indgås og gennemføres i overensstemmelse med pakkerejseloven.

1. Aftalen

Indgåelse
En aftale om køb af en pakkerejse / Koncertrejse arrangement mellem kunden og Koncertrejsen er indgået og bindende for begge parter, når tilbuddet er accepteret af kunden og der er foretaget hel eller delvis indbetaling.

Rejsedokumenter
Koncertrejsen fremsender efter aftalens indgåelse rejsedokumenter samt anden korrespondance mellem kunden og rejsearrangøren, herunder evt. ændringer i pakkerejsen, til den af kunden oplyste postadresse eller e-mailadresse. Kunden er forpligtet til at opgive de kontaktoplysninger, der er nødvendige, for at Koncertrejsen kan kontakte kunden både før og under rejsen.

Hvis kunden ikke modtager rejsedokumenterne inden 5 dage, skal kunden straks kontakte Koncertrejsen. Såfremt kunden har opgivet en e-mailadresse, skal kunden forinden tjekke sit spam-filter.

Kunden har pligt til ved modtagelse at gennemgå de fremsendte rejsedokumenter og ”praktiske oplysninger” og straks reagere over for Koncertrejsen, såfremt oplysningerne ikke er i overensstemmelse med det aftalte.

Særlige ønsker
Kunder med særlige ønsker i forbindelse med rejsen, for eksempel ønsker om værelser med udsigt, ved siden af hinanden eller lignende: disse ønsker noterer vi gerne på billetten og videregiver til rette instans. Koncertrejsen kan imidlertid ikke garantere, at ønsket bliver opfyldt. Dette gælder også evt. ønsker og krav til forplejning, hvor vi gerne informerer hotellet om eventuelle allergier. Det kan dog ikke garanteres, at hotellet kan opfylde disse ønsker eller tilbyde f.eks. en særlig allergivenlig menu.

2. Pris og betaling

Pris
Rejsens pris er en såkaldt ”totalpris”, hvilket indebærer, at den omfatter samtlige de i programmet eller aftalen nævnte ydelser inklusiv alle obligatoriske skatter, afgifter, gebyrer eller tillæg mv. i forbindelse med selve rejsen.

Rejsens pris vil altid være, den som er annonceret på Koncertrejsens hjemmeside.

På destinationerne kan der forekomme opkrævninger af lokale gebyrer, entreer og afgifter, som det ikke er muligt at opkræve ved aftalens indgåelse, da disse betalinger relaterer sig direkte til lokale regler eller til forbrug af ekstra ydelser ud over, hvad der fremgår af aftalen.

Hvis intet andet er anført, er rejsens pris pr. person baseret på indkvartering i delt dobbeltværelse for par (duo) og enkeltværelse for solo rejsende.

Forsendelsesgebyr
Koncertrejsen opkræver et forsendelsesgebyr på kr. 75,- ved fremsendelse med almindelig post. Gebyret dækker fremsendelse af bl.a. rejsedokumenter.

Betaling
Al betaling sker i forbindelse med køb af rejsen. Betalingen foretages ved bankoverførsel til Koncertrejsens bankkonto.

Rabat  
Koncertrejsen samarbejder med forskellige aviser/medier/organisationer om at udbyde rejser. Disse rejser kan være omfattet af særlige aftaler, pris eller indhold, som gør rejsen unik. Det er kundens pligt at gøre opmærksom på en evt. rabatkode ved bestillingen.
Endvidere tilbyder Koncertrejsen loyalitetsrabat til alle gæster allerede fra 2. rejse.
Det er kun muligt at benytte én type rabat pr. bestilling, ligesom rabatkoden skal oplyses ved selve bestillingen.

3. Produkt

Tilslutningsrejser og busser
Koncertrejsen er alene ansvarlig for en tilslutningsrejse, hvis denne er markedsført sammen med hovedarrangementet som en del af pakkerejsen eller bestilt som en særaftale af kunden gennem Koncertrejsen. Ved en tilslutningsrejse forstås en transport af kunden til/fra det sted, hvor pakkerejsen henholdsvis påbegyndes og afsluttes.

I tilfælde hvor der er få gæster fra et bestemt opsamlingssted eller på en bestemt opsamlingsrute, forbeholder Koncertrejsen sig retten til at ændre opsamlingsstedet mod refundering af togbilletter på standardklasse.

Ved ændringer i planen for opsamlinger, vil nye afrejseoplysninger tilgå kunden senest 1 uge før afrejsen.

Afbestillings- og rejseforsikring
Koncertrejsen tilbyder ikke salg af afbestillings- eller rejseforsikringer.

Programændringer eller aflysninger

I tilfælde hvor en ekstern koncertarrangør (koncert-, opera- eller ballethus) foretager en programændring, overtager kunden koncertarrangørens vilkår for den pågældende ændring/aflysning. Der kan således ikke gøres økonomiske, praktiske eller erstatningsmæssige krav gældende overfor Koncertrejsen, i tilfælde af programændring/aflysning.

4. Kundens ansvar

Pas og sygesikring
Ved Koncertrejser i udlandet skal kunden skal være i besiddelse af et gyldigt pas med minimum seks måneders gyldighed ved rejsens afslutning samt det blå sygesikringskort med gyldighed til rejsens afslutning.

Deltagerantal
En rejses gennemførelse betinges af det minimum antal betalende deltagere, som er beskrevet ved den enkelte rejse. Hvis det nødvendige antal deltagere ikke opnås ved tilmeldingsfristen, kan Koncertrejsen ansvarsfrit aflyse rejsen. Kunden får i sådanne tilfælde alle indbetalte beløb refunderet.

Navne på rejsedokumenter
Kunden er ansvarlig for at de navne, der fremgår af dennes rejsedokumenter og bookinger, er identiske med det fulde navn, der fremgår af kundens pas. Bliver kunden opmærksom på uoverensstemmelser mellem rejsedokumenter og pas, skal kunden straks meddele dette til Koncertrejsen, som vil forsøge at korrigere fejlen. Beror uoverensstemmelsen på kundens forhold, vil udgifter forbundet hermed afholdes af denne. Hvis ændringer ikke er mulige, kan kunden ikke holde rejsebureauet ansvarlig herfor.

Rettidigt Fremmøde

Kunden skal holde sig opdateret om afgangssteder og –tider for de inkluderede transportmidler. Kunden kan ikke holde Koncertrejsen praktisk eller økonomisk ansvarlig, i tilfælde af for sent fremmøde.

Ordensbestemmelser
Kunden skal rette sig efter de ordensbestemmelser, der gælder for alle pakkerejsens underleverandører som f.eks. hoteller, transportselskaber eller koncert- og operahuse. Kunden skal optræde således, at medrejsende ikke føler sig generet. I grove eller gentagne tilfælde kan en upassende optræden føre til, at kunden af rejsearrangøren eller dennes repræsentanter bortvises fra den videre deltagelse i rejsen. I sådanne tilfælde er kunden ansvarlig for egen hjemtransport og udgifter som følge heraf. Kunden er i tilfælde af bortvisning ikke berettiget til at modtage nogen form for tilbagebetaling af pakkerejsens pris.

Manglende efterlevelse
Overholder kunden ikke kravene til pas, sygesikringsbevis, reglerne om rettidigt fremmøde samt ordensbestemmelserne, kan kunden ikke gøre krav gældende hverken mod Koncertrejsen eller underleverandører til pakkerejsen for de følgevirkninger, mangler, gener eller tab, som den manglende efterlevelse af kundens generelle pligter medfører.

Fødevareallergier
Er du allergisk overfor visse former for fødevarer, vil vi gerne have dette oplyst ved bestillingen, således at vi kan videregive informationen til hotellet. Vi kan dog ikke garantere, at hotellet kan opfylde dine krav herom.

Fysisk form
På alle vore rejser anbefales det at være i almindelig god form, og dermed selv kunne gå (evt. med sin kuffert) på både vej, fortov og til tider let ujævnt terræn. Brugere af rollator og kørestol anbefales at deltage med egen hjælper. Hvis du har behov for at medbringe en kørestol på rejsen eller har behov for særlig hjælp, bedes du kontakte os telefonisk for at gøre opmærksom på dette.

5. Ændringer af den indgåede aftale

Overdragelse af pakkerejsen
Kunden kan overdrage rejsen til en anden person mod et gebyr fastsat af rejsearrangøren. Fristen for navne/person-ændring er 7 dage før afrejsedato. Meddelelse efter dette tidspunkt medfører, at kunden mister retten til at overdrage pakkerejsen.

Overdragelse kan alene ske, hvis den person, til hvem pakkerejsen overdrages, opfylder de af rejsebureauet, ved aftalens indgåelse, anførte nødvendige betingelser og krav for gennemførelse af rejsen, herunder pas-, sygesikrings-, og sundhedsmæssige krav.

Adgangen til at overdrage pakkerejsen kan helt eller delvist begrænses af rejsearrangøren, såfremt overdragelsen ikke er mulig som følge af underleverandørers vilkår.

Kunden og den person, til hvem pakkerejsen er overdraget, hæfter solidarisk for betaling af eventuelle restbeløb og omkostninger som følge af overdragelsen.

Kundens ændringer af pakkerejsen
Såfremt kunden ønsker at foretage ændringer i pakkerejsen, skal denne kontakte rejsearrangøren hurtigst muligt. Hvis det er muligt for rejsearrangøren at ændre pakkerejsen, skal kunden afholde de ekstraudgifter som ændringerne medfører. Rejsearrangøren er ikke forpligtet til at foretage ændringer i pakkerejsen.

6. Aftalens ophør

Fortrydelsesret
For køb af pakkerejser / Koncertrejse arrangementer gælder der ingen fortrydelsesret, jf. forbrugeraftalelovens § 2, nr. 4.

Afbestilling i tilfælde af krigshandlinger mv.
Kunden kan vederlagsfrit afbestille en pakkerejse, hvis der inden for et tidsrum af 14 dage før pakkerejsens påbegyndelse på rejsemålet eller i umiddelbar nærhed af dette, forekommer krigshandlinger, naturkatastrofer, livsfarlige og smitsomme sygdomme eller andre hermed ligestillede begivenheder.

For at kunden kan afbestille vederlagsfrit skal den begivenhed, der berettiger til afbestilling, være fastslået eller dokumenteret på en tilstrækkelig objektiv måde, f.eks. af Udenrigsministeriet, sundhedsmyndighederne mv. Se www.um.dk og www.ssi.dk.

Den ansvarsfrie og vederlagsfrie afbestillingsret gælder imidlertid ikke, hvis kunden ved aftalens indgåelse kendte den pågældende begivenhed, eller begivenheden var almindelig kendt.

7. Mangler og reklamation

Konstateres en mangel efter rejsens begyndelse, undervejs eller på rejsemålet skal kunden straks efter konstateringen reklamere over manglen til Koncertrejsen eller til den underleverandør, som manglen angår.

Kunden skal sikre sig, at reklamationen bliver noteret af Koncertrejsens medarbejdere og/eller underleverandører på stedet – f.eks. gennem en notits i en hotelbog eller i anden skriftlig form. Herudover bør kunden sørge for at få udleveret en kvittering for reklamationen.

Undlader kunden at reklamere som beskrevet ovenfor, mistes retten til efterfølgende at påberåbe manglen og rette krav mod Koncertrejsen.

8. Reklamationer efter rejsens afslutning

Krav om erstatning, forholdsmæssigt afslag i rejsens pris (kompensation) eller ulempe-godtgørelse som følge af mangler, der er blevet reklameret korrekt over, og som ikke er blevet afhjulpet af rejsebureauet, skal inden rimelig tid efter rejsens afslutning fremsættes over for rejsearrangøren. I modsat fald mister kunden retten til at gøre krav mod Koncertrejsen gældende.

Personlige data

Koncertrejsen arrangerer pakkerejser med bus og færge inden for Europa. Vi indsamler og behandler kun de personoplysninger, som er nødvendige, for at planlægge og gennemføre sine aktiviteter og er ansvarlig for håndtering af persondata i forhold til persondataforordningen.

Hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte os på mail: mail@koncertrejsen.dk

Koncertrejsen videregiver kun personoplysninger i det omfang det er nødvendigt for rejsernes gennemførelse og håndterer kun de personoplysninger du afgiver i forbindelse med køb af din rejse gennem hjemmeside eller gennem personlig kontakt. Koncertrejsen behandler alene almindelige personoplysninger i forbindelse med oprettelse og løbende administration af dit kundeforhold med Koncertrejsen som led i driften af virksomheden og opretholdelse af vores kunderegistre, fakturering, inkasso, markedsføring, statistik mv. Koncertrejsen videregiver ikke dine personoplysninger, medmindre dette er nødvendigt for at kunne udføre sin virksomhed eller opfylde dine behov. Alle statistikker og analyser udarbejdes i anonymiseret format og indeholder derfor ikke oplysninger, der kan henføres direkte til dig som person.

Hoteller
Koncertrejsen videregiver personoplysninger til de hoteller, som du skal benytte på din rejse. Til brug for bestilling af dine hotelovernatninger vil vi typisk videregive oplysninger om fornavn, mellemnavn(e), efternavn, destination, dato for ankomst og afrejse, værelseskategori, specielle ønsker i forbindelse med din rejse, herunder bestilling af specialkost under hotelopholdet og evt. behov for speciel assistance under hotelopholdet i forbindelse med handicap eller sygdom.

Busselskab
Koncertrejsen videregiver personoplysninger til busselskaber, hvis du skal på busrejse som led i din rejse (fx i forbindelse med dagsture til kendte turistattraktioner mv). Til brug for bestilling af din bus- eller pakkerejse vil vi typisk videregive oplysninger om fornavn, mellemnavn(e), efternavn, afhentningssted, dato og tidspunkt for busrejsen, destination samt specielle ønsker i forbindelse med busrejsen, herunder behov for speciel assistance under hotelopholdet på grund af handicap eller sygdom.

Skibsrejser
Koncertrejsen videregiver personoplysninger til rederier, hvis du skal på skibsrejse som led i din rejse (fx i forbindelse med dagsture til kendte turistattraktioner, krydstogt mv). Til brug for bestilling af din skibsrejse, vil vi typisk videregive oplysninger om fornavn, mellemnavn(e), efternavn, destination, rejserute, dato og tidspunkt for af- og hjemrejse samt specielle ønsker i forbindelse med skibsrejsen, herunder bestilling af specialmenuer under sejladsen og evt. behov for special assistance under sejladsen som følge af handicap eller sygdom.

Hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte mig på: mail@koncertrejsen.dk.

Forsikring

Du er selv ansvarlig for at tegne en rejseforsikring, således at du er forsikringsdækket på de områder du ønsker det, f.eks i forhold til bagage, afbestilling eller hjemtransport ved sygdom. Du kan evt. tegne en rejseforsikring gennem dit eget forsikringsselskab, med mindre du allerede er dækket f.eks. gennem din familieforsikring. Det gule sygesikringsbevis gælder ikke længere uden for Danmark.

På rejser indenfor EU anbefales det at medbringe det blå sygesikringsbevis, som kan bestilles hos din kommune og som dækker læge- og hospitalshjælp på samme vilkår som for borgerne i det land, som du besøger. Der kan således være tale om en mindre egenbetaling i forbindelse med læge- eller hospitalshjælp

Vær opmærksom på at det blå sygesikringsbevis f.eks. ikke dækker hjemtransport i forbindelse med sygdom.